Szukasz domeny dla swojej firmy? Sprawdź jak znaleźć najlepszą

Szukasz domeny dla swojej firmy? Sprawdź jak znaleźć najlepszą

W okresie ostatnich 30 lat internet stał się nierozerwalną częścią naszego życia prywatnego jak i zawodowego. Z każdym rokiem coraz bardziej bliskie prawdy staje się stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię w internecie to tak jakbyś nie istniał. Dlatego każde przedsiębiorstwo, które chce mieć stały kontakt z klientami musi zainwestować we własną stronę www. A pierwszym działaniem ku temu jest dobór i rejestracja domeny.

Jak dobrać najlepszą domenę internetową dla Twojej strony?

Dobór domeny, a zwłaszcza tej, która ma mieć zastosowanie w celach biznesowych, powinien być przemyślany, zarówno w części dotyczącej nazwy głównej, jak i rozszerzenia. Kiedy decydujemy się na konkretną domenę dla przedsiębiorstwa musimy mieć pewność, że jest odpowiednia do profilu jej działalności i obszaru działania. To ważne, gdyż jeśli już zaczniemy działania marketingowe związane ze podniesieniem widoczności naszej strony w internecie, trudno będzie ją zmienić nie tracąc klientów. Jeśli nasze przedsiębiostwo działa tylko na obszarze Polski, naturalnym wyborem jest użycie rozszerzenia .pl lub com.pl. To najpopularniejsze, ale nie jedyne możliwości. Marki o mniejszym zasięgu mogą zdecydować się na rozszerzenie regionalne, np. augustow.pl, jaworzno.pl czy szczecin.pl. Z kolei te, które myślą o ekspansji na inne kraje mogą od razu zarejestrować również inne interesujące je domeny państwowe, np. it. (Włochy), .no (Norwegia) czy .cz (Czechy), jeśli adresują ofertę do mieszkańców danego kraju, albo wybrać bardziej uniwersalną domenę międzynarodową, jak .com – dla całego świata lub .eu – dla krajów Unii Europejskiej. Rzecz jasna są również rozszerzenia przeznaczone dla witryn nie związanych z profilem biznesowym, czyli tzw. domeny funkcjonalne, np. .org, .gov, .edu, .blog.

Odpowiednio przeanalizuj też dobór nazwy głównej domeny

O wiele więcej planowania zabierze zapewne dobór nazwy głównej w domenie. Tutaj musimy wziąć pod uwagę o wiele więcej czynników. Jeśli marka istnieje już w świadomości klientów, powinno się wykorzystać ją jako nazwę główną domeny, a jeśli nie, to winniśmy wybrać nazwę chwytliwą, niezbyt długą i przede wszystkim prostą do zapamiętania, która zarazem jednoznacznie kojarzy się z ofertą firmy. Jeżeli nie mamy pomysłu na nazwę, sprawdźmy słowa kluczowe powiązane z daną branżą gospodarki i poszukajmy interesujących asocjacji. Pamiętajmy przy tym, by wybrana nazwa główna była zgodna z zasadami polskiej ortografii (chociaż oczywiście nie będzie zawierać znaków diakrytycznych). Zanim zarejestrujemy domenę użyjmy wyszukiwarki domen i przetestujmy, czy nie jest ona już zarezerwowana lub czy nie istnieje już strona o bardzo zbliżonej nazwie. Możemy dzięki temu uniknąć niepożądanych wizerunkowo konfrontacji prawnych.

Post Author: