Usuwanie linków z Google – bat na ban

Usuwanie linków z Google – bat na ban

Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Żadne czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.

Post Author: