Sok z kiszonej kapusty i sok z kiszonego buraka – właściwości

Sok z kiszonej kapusty i sok z kiszonego buraka – właściwości

Tu znajdziesz kiszony sok z buraka.

Od stuleci w rodzimej kuchni wykorzystuje się kiszone warzywa. W ostatnich latach jednak raz za razem mówi się również o własnościach zdrowotnych soków z kiszonych warzyw, zwłaszcza z kapusty oraz buraków. To wręcz tzw. superfood, który coraz częściej pojawia się na półkach sklepowych w działach ze zdrową żywnością.

Redukuje poziom choresterolu i podnosi odporność organizmu – sok z kapusty kiszonej

Prawdopodobnie każdy z nas będąc dzieckiem spożywał sok z kiszonej kapusty. Nasze babcie same kisiły kapustę podług rodzinnych przepisów, a po zjedzeniu całej kapusty raz za razem podawały swoim wnusiom kubeczek z sokiem, objaśniając, że sok jest cierpki, lecz nadzwyczaj zdrowy. I nie były w błędzie! Sok z kapusty kiszonej to wspaniałe źródło witamin! Zawiera on bardzo duże ilości witamin z grupy B, E, C oraz A, a także liczne minerały, jak m.in. żelazo, magnez i cynk. Wielu ludzi może mieć trudności z przyzwyczajeniem się do kwaśnego posmaku tego soku, ale warto sięgać po niego systematycznie, gdyż eliminuje toksyny z organizmu, obniża poziom choresterolu, działa on grzybo- i bakteriobójczo, usuwa toksyny z organizmu i ma dobry wpływ na florę bakteryjną jelit, dzięki czemu może być wykorzystany w procesie odchudzania. W szczególności natomiast pomaga uzupełnić deficyt kwasu askorbinowego, co wspiera odporność organizmu oraz zapobiega częstym przeziębieniom. Sok z kapusty kiszonej rekomenduje się też anemikom ze względu na zawarte w nim żelazo. Naturalnie, nawet tak zdrowego napoju nie wolno nadużywać – zaleca się pić około 250 mililitrów soku dziennie.

Zalety soku z kiszonych buraków

Kolejnym popularnym sokiem, który stosujemy od lat do gotowania i który spożywamy też jako zdrową przekąskę, jest sok z kwaszonych buraków. Posiada on dużo witamin i ma własności antyoksydacyjne, antyseptyczne i przeciwzapalne. Sok ten wzmacnia ogólną odporność organizmu: dobroczynnie wpływa na przemianę materii, obniża poziom cholesterolu we krwi, a jednocześnie podnosi koncentrację. Chociaż buraki wyróżniają się pokaźną zawartością cukrów, to sok z kwaszonych buraków nie ma wysokiego IG i może być pity przez osoby cierpiące na cukrzycę. Nie poleca się jednak jego spożycia kobietom karmiącym piersią oraz w ciąży, jak również osobom borykającym się z reumatyzmem bądź chorobami nerek.

Jeśli nie posiadasz wiedzy, by przyrządzać soki z kiszonek samodzielnie, możesz kupić je w swoim sklepie bądź zamówić wprost w sklepie internetowym producenta. Pamiętaj jednakże, iż soki tego rodzaju powinno się przechowywać w w chłodnym miejscu.

Jeśli nie masz czasu, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz kupić je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w niskich temperaturach.

Dane kontaktowe:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]

Post Author: