PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

Korzystna oferta private blog network.

Żeby konsument dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – proste pozyskiwanie dużej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który dba o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci serwisów są zazwyczaj używane jako komponent szerokiej strategii marketingowej, co należy mocno zaakcentować, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają utworzenie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać to, że ich stworzenie nie jest tanie, a później należy poświęcać wiele godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Jak zastosować PBN? Rekomendujemy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP

PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon czy adres e-mail oraz adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym katalogu firm czy artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Następna ciekawa metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, przydatne teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z inwestycjami, medycyną oraz bieżącymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Post Author: