Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Zamów pozycjonowanie Krakow

Funkcjonują trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Polski w piłce nożnej, Tłusty Czwartek lub Dzień Kobiet. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi model pozycjonowania to dobre i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą właściwego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest też to, iż coraz popularniejszy jest trend wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon Huawei P20 niebieski,
– buty sportowe Nike Revolution czarne sklep online,
– golarka Eldom G50 5 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się z reguły:
– państwo (np. “hostele Polska”)
– miejscowość (“salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców rezydujących na tym samym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania również wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Post Author: